Placení influenceři v Německu musejí příspěvky na síti označit jako reklamu

vydáno:

aktualizace:
09.09.2021 12:25

Berlín - Influenceři, kteří v Německu za propagaci zboží na sociálních sítích dostávají od výrobců zaplaceno, musejí své příspěvky jasně označovat jako reklamu. Rozhodl o tom dnes německý nejvyšší soud. Ten posuzoval případy tří influencerů ze sociální sítě Instagram, která patří americké společnosti Facebook.

foto

Ikonka aplikace Instagram na displeji mobilního telefonu - ilustrační foto. ČTK/AP Jenny Kane

Jestliže influenceři žádné peníze nedostávají, mohou zboží na síti ukazovat i bez toho, aby příspěvek označili za reklamu. Influenceři, kteří mají tisíce sledujících, mohou od výrobců nejrůznějšího zboží za propagaci na instagramu získat nemalé částky, poznamenala agentura Reuters.

Soud uvedl, že jedna influencerka z fitness centra měla jasně oznámit, že jde o reklamu, když dostala za placeno za propagaci určité značky. Tuto povinnost ale podle soudu neměla televizní moderátorka a influencerka Cathy Hummelsová, jejíž příspěvek s hračkou její stoupence z instagramu přivedl na stránky výrobce. Za propagaci totiž nedostala zaplaceno.

Instagram se loni dohodl s britským antimonopolním úřadem, že bude na své platformě účinněji odhalovat skrytou reklamu influencerů.

Autor:
www.ctk.cz

Reklama
V novinách publikujeme 20 % zpráv ČTK.

Zjistit víc

Další články k tématu
Komentáře ke článku Pravidla a návod

Komentáře využívají systém Disqus

Reklama
Úmrtí Hybnera
Úmrtí Hybnera

Ve věku 74 let zemřel mim, herec a pedagog Boris Hybner

Nový web
Nový web

Připravili jsme pro vás nový web. Vyzkoušejte ho a napište nám, jak se vám líbí.

Velikost textu: a a A